FAQ – Dexcom
Proglikemia

oficjalny dystrybutor Dexcom w Polsce

FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Do kiedy będzie dostępny w Polsce system Dexcom G4 PLATINUM i Dexcom G5 Mobile

Informujemy, że systemy Dexcom G4 PLATINUM i Dexcom G5 Mobile będą stopniowo wycofywane w 2021 r.
  • Producent zapewnia dostępność czujników do obu systemów do 31.03 2021 r. Po 31.03.2021 czujniki będą dostępne w sprzedaży do wyczerpania zapasów, nie dłużej niż do 30.06.2021. Ostatnie sprzedawane czujniki będą przydatne do użycia do 30.09.2021.
  • Nadajniki/transmitery G5 Mobile: producent zapewnia dostępność do 31.03 2021 r. Po 31.03.2021 będą dostępne w sprzedaży do wyczerpania zapasów, nie dłużej niż do 30.06.2021.
  • Nadajniki/transmitery G4 PLATINUM: dla nadajników kupionych po 4 stycznia 2021 nie nie gwarantujemy dostępności w sprzedaży czujników do końca działania nadajnika.
  • Jak radzić sobie z podrażnieniami skóry spowodowanymi przylepcem G6?

    Zachęcamy do przeczytania poradnika przygotowanego przez producenta: Link do dokumentu

    Czy Dexcom G6 jest refundowany?

    Czujniki/sensory i nadajniki/transmitery Dexcom G6 są objęte finansowaniem NFZ dla ograniczonej grupy pacjentów. Odbiorniki Dexcom nie podlegają refundacji.

    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18 stycznia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie

    “pacjenci do ukończenia 26. roku życia z cukrzycą typu I leczeni przy pomocy pompy insulinowej, z nieświadomością hipoglikemii (brakiem objawów prodromalnych hipoglikemii z wykluczeniem hipoglikemii poalkoholowej)”

    mogą otrzymać zlecenie na:

  • “4 Sensor/Elektroda do Systemu Ciągłego Monitorowania Glikemii w czasie rzeczywistym (CGM-RT) do 4 sztuk” miesięcznie, z limitem 600 zł i dopłatą 30%.
  • “Transmiter/Nadajnik do Systemu Ciągłego Monitorowania Glikemii w czasie rzeczywistym (CGM-RT)” raz na 8 miesięcy, z limitem 1000 zł miesięcznie i dopłatą 30%
  • Ile zapłaci osoba, która otrzymała zlecenie na czujniki i nadajnik?

    Czujnik/sensor – pełnopłatny czujnik Dexcom G6 kosztuje 300 zł*. Lekarz może wypisać do 4 sensorów w limicie, a maksymalny miesięczny limit to 600 zł. 2 czujniki/sensory miesięcznie (6 kwartalnie) mieszczą się w limicie (2 * 300 = 600 zł).

  • Jeżeli lekarz wypisze na zleceniu 2 czujniki miesięcznie dopłata wyniesie
    300 * 30% = 90 zł za jeden czujnik/sensor, 540 zł za 6 czujników/sensorów kwartalnie.
  • Jeżeli lekarz wypisze na zleceniu 3 czujniki miesięcznie limit zostanie podzielony na 3 czujniki (600 / 3 = 200) pozostała kwota nad limit będzie pełnopłatna.
    (200 * 30%) + 100 zł = 160 zł za jeden czujnik/sensor, 1440 za 9 czujników/sensorów kwartalnie.
  • Nadajnik Dexcom G6 (działa 3 miesiące), kosztuje pełnopłatnie 700 zł, z refundacją: 700 * 30% = 210 zł.

    Ile zapłacę jeżeli posiadam zlecenie z przyznanym 47ZND?
    (świadczeniobiorca o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki, lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji)

    Lekarz może wypisać takim osobom wyroby medyczne wydawane na zlecenie nad limit i częściej niż mówi limit, w przypadku Dexcom G6 znaczy to, że:

  • Nadajnik – lekarz może zdecydować się wypisać osobom z przyznanym 47ZND redundowany czujnik częściej niż raz na 8-miesięcy.
  • Czujnik/sensor – Lekarz może wypisać więcej niż 4 czujniki miesięcznie. Dla liczby czujników/sensorów większej lub równej 4 miesięcznie NFZ dzieli limit na 4 części (600 / 4 = 150 zł), pacjent dopłaca: 30% * 150 + 150 = 195 zł do każdego czujnika/sensora. W związku z powyższym dodatkowe uprawnienie 47ZND na zleceniu w przypadku czujnika/sensora Dexcom G6 może być uznane za ekonomicznie niekorzystne dla Pacjenta.

  • *Przykładowe wyliczenie na podstawie cen na stronie: https://diabetyk24.pl/dexcom-g6

    Kto może wypisać dokumenty refundacyjne?

    Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18 stycznia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu wyrobów medycznych wydawanych na zlecenie

    Zlecenie na sensor może wypisać:

    Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie diabetologii, Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie endokrynologii i diabetologii dziecięcej Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie pediatrii Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie chorób wewnętrznych Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej

    Kontynuacja zlecenia przez pielęgniarkę lub położną, o której mowa w art. 15a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki
    i położnej, przez okres do 6 miesięcy od dnia określonego w dokumentacji medycznej

    Zlecenie na transmiter może wypisać:

    Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie diabetologii Lekarz posiadający specjalizację w dziedzinie endokrynologii i diabetologii dziecięcej Kontynuacja zlecenia także przez lekarza osiadającego specjalizację w dziedzinie pediatrii lub chorób wewnętrznych, lub lekarza podstawowej opieki zdrowotnej

    Jak postąpić w wypadku reklamacji?

    Wszelkie zapytania reklamacyjne prosimy kierować do naszego Wsparcia Technicznego produktów Dexcom:

    Wsparcie Techniczne
    Pon., śr.: 8:00-16:00
    Wt., czw., pt.: 10:00-18:00
    Tel.: +48221010178
    kontakt@dexcompolska.pl

    Przylepiec Dexcom G6 nie wytrzymuje 10 dni (Dexcom Overpatch)?

    Skontaktuj się z naszą pomocą techniczną, prześlemy Ci darmowy Dexcom Overpatch.

    Gdzie zrealizować zamówienia?

    Lista miejsc, w których można kupić elementy systemu Dexcom znajduje się pod tym linkiem.

    Czy wypożyczamy elelenty systemu CGM Dexcom?

    Program wypożyczeń nadajników prowadzi jeden z naszych sub-dystrybutorów (diabetyk24.pl/dexcom). Prosimy o kontakt bezpośrednio z Diabetyk24.pl by ustalić, w których punktach i na jakich zasadach można wypożyczyć nadajnik.

    Ile działają nadajniki i czujniki?

    Dexcom G6

    • Czujnik Dexcom G6 działa 10 dni
    • Nadajnik Dexcom G6 działa 3 miesiące
    • Odbiornik (opcjonalny) Dexcom G6 ma gwarancję 1 roku

    Czy mój telefon będzie działał z Dexcom? / Jaki telefon kupić?

    Lista urządzeń, które są kompatybilne z aplikacjami Dexcom dostępna jest pod tym linkiem: https://www.dexcom.com/dexcom-international-compatibility

    Lista jest stale poszerzana, a nowe modele urządzeń i systemów pojawiają się na niej chwilę po ich wejściu na rynek. Dexcom testuje stabilność działania systemu na każdym urządzeniu i systemie znajdującym się na liście.

    Gdzie odebrać reklamowane produkty?

    Produkty są wysyłane wyłącznie kurierem. Nie ma możliwości odbioru produktu na wymianę osobiście.

    Jeżeli Dexcom poprosi o zwrot reklamowanego produktu do analizy, razem z urządzeniem na wymianę będzie załączona koperta oklejona opłaconym wcześniej listem przewozowym oraz foliowa koperta na produkty zagrożenia biologicznego. Należy wtedy reklamowany produkt włożyć w foliową kopertę na produkty zagrożenia biologicznego, następnie tę kopertę włożyć w kopertę oklejoną listem przewozowym i nadać w punkcie DHL parcel (np. sieć Żabka).

    Czy smartwatch będzie działał bez telefonu?

    Nie, nadajnik Dexcom G6 wysyła sygnał najpierw do kompatybilnego smartfona, dopiero smartfon wysyła dane do zegarka.
    Dexcom pracuje nad połączeniem bezpośrednio z zegarkami i rozwiązanie to powinno pojawić się w przyszłości. W chwili obecnej nie ma możliwości przesyłania danych z czujnika bezpośrednio do zegarka przez oficjalne aplikacje.

    Co wchodzi w sklad systemu Dexcom, aby działał?

    Dexcom G6:

    • Czujnik Dexcom G6 – mierzy poziomy glukozy tuż pod skórą, działa 10 dni
    • Nadajnik Dexcom G6 – bezprzewodowo wysyła dane do urządzenia wyświetlającego. Działa wielokrotnie, podczas 3 miesięcy życia baterii.
    • Urządzenie wyświetlające Kompatybilny smartfon lub odbiornik G6 . Wyświetla: odczyt glikemii, wykres trendów, strzałkę trendu i tempa zmiany.

    Czy można zmienić telefon w trakcie sesji?

    Tak. Przed zmianą należy przygotować kod kalibracji czujnika i numer seryjny nadajnika i sprawdzić czy nowy telefon jest kompatybilny.
    W starym telefonie należy:

  • usunąć z pamięci urządzeń Bluetooth ten nadajnik (nazwa urządzenia będzie miała dwa ostatnie znaki numeru seryjnego nadajnika)
  • odinstalować Dexcom G6 App
  • W nowym telefonie:

  • pobrać i uruchomić aplikację Dexcom G6 zgodnie z krokami samouczka, podając przygotowany kod kalibracji i numer seryjny.
  • Od kiedy liczy się okres 3 miesięcy w nadajniku G5 Mobile?

    Dla nadajnika Dexcom G5 Mobile to 3 miesiące i czas biegnie od momentu pierwszego założenia na czujnik.

    Dla nadajnika Dexcom G4 PLATINUM to 6 miesięcy i czas biegnie od momentu wyjęcia nadajnika z opakowania.

    Czy może się zapisać na szkolenie i gdzie?

    Tak, spytaj w swoim Ośrodku Zdrowia, czy i kiedy będzie organizowane najbliższe szkolenie. Albo też zapisz się na webinar z profesjonalnym edukatorem:

    Sprzedaż poza Polskę (Ukraine, Białoruś)

    Prowadzimy dystrybucję wyłącznie na terenie Polski. W sprawie innych rynków należy kontaktować się bezpośrednio z https://www.dexcom.com

    Dexcom Clarity – jak korzystać?

    Dexcom Clarity to usługa do analizy danych o Twojej glikemii, ale też udostępniania danych Twojemu lekarzowi prowadzącemu.
    Sama aplikacja Dexcom G6 jest bardzo prosta i nie pozwala zobaczyć więcej niż 24 godzinny wykres trendu, strzałkę oraz wartość poziomu glukozy, dzięki temu jest mniejsza i bardziej stabilna.
    By zobaczyć więcej danych historycznych, średnią wartość glikemii czy szacunkowe HbA1C, swój dzień o najlepszym wyrównaniu zaloguj się do Dexcom Clarity.

    Jak zacząć zbierać dane w Clarity?

    Jeżeli korzystasz z aplikacji G6 w telefonie jako odbiorniku, a telefon ma dostęp do Internetu – Twoje dane zbierają się automatycznie.

    Jak zalogować się do mojego Clarity?

    Można to zrobić na dwa sposoby:

    (1) przez przeglądarkę, pod adresem: clarity.dexcom.eu (Uwaga, adres clarity.dexcom.com nie zadziała, pod tym adresem znajduje się usługa dostępna w US. Ze względu na ochronę danych osobowych Unia Europejska ma swój osobny serwer Clarity z rozszerzeniem .eu),

    (2) Poprzez aplikację Dexcom Clarity. Wyszukaj „Dexcom Clarity” w App Store lub Google Play i zainstaluj.

    Pamiętaj, niezależnie czy korzystasz z przeglądarki czy aplikacji Clarity: należy zalogować się na ten sam login, na którym korzystasz z aplikacji Dexcom G6, „na tym loginie” zbierane są Twoje dane.

    Jak udostępnić dane lekarzowi prowadzącemu?

    Twój lekarz musi posiadać (darmowe) konto dla placówki medycznej, w nim dodać nowego pacjenta i wysłać Ci zaproszenie na e-mail lub je wydrukować. Wtedy wystarczy, że potwierdzisz zaproszenie z maila lub wprowadzić kod zaproszenia w ustawieniach Twojego Clarity. Pamiętaj, zawsze możesz wyłączyć udostępnianie danych, dane w Clarity nie są też „w czasie rzeczywistym” lekarz zobaczy dane z 3h opóźnieniem.

    Nie widzę swoich danych w Clarity

    Twoim odbiornikiem jest telefon z aplikacją Dexcom G6 podłączony do Internetu?

    Jeżeli widzisz historię odczytów w telefonie dłuższą niż 3 godziny (Clarity ma 3h opóźnienia względem aplikacji G6) i jesteś zalogowany/na do Clarity i nie widzisz danych, sprawdź:

    – czy na pewno zalogowałaś/łeś się do Clarity na ten sam login, co w aplikacji (dla pewności możesz odinstalować i zainstalować aplikację G6); bardzo często użytkownicy nie zapisują loginu i mają problemy z zalogowaniem do Clarity podając inny login, wtedy Clarity tworzy nowe konto – inne od tego, na którym zbierają się Twoje dane z aplikacji Dexcom G6

    – czy zalogowałeś/łaś się na dobrym serwerze (nie dotyczy aplikacji Dexcom Clarity, dotyczy wyłącznie przeglądarki); pamiętaj, Clarity dla Unii Europejskiej jest dostępne pod adresem clarity.dexcom.eu; adres .com jest adresem usługi dla Stanów Zjednoczonych i nie będzie zawierać Twoich danych z G6 Mobile

    Twoim odbiornikiem jest Odbiornik Dexcom G6?

    – dane nie będą się zbierać samodzielnie, odbiornik nie jest połączony z Internetem. Trzeba będzie przesłać dane z odbiornika do Clarity
    przy pomocy przewodu USB dołączonego do odbiornika.

    Zrobiłał/łem wszystko powyższe, Clarity nadal nie działa


    Zobacz na www.status.dexcom.com czy usługa jest aktywna. Awarie zdarzają się bardzo rzadko, ale warto sprawdzić czy właśnie nie nastąpił ten nieczęsty moment.

    O czym warto pamiętać, a w innych miejscach nie jest opisane?

    Zestaw praktycznych porad do korzystania z Dexcom G6:

  • Zrób zdjęcie kodu kalibracji czujnika i kodu seryjnego nadajnika przed założeniem urządzeń. Kody przydają się przy zmianie urządzeń, a daty założenia przy ewentualnej reklamacji.
  • Pilnuj naładowania baterii telefonu na którym pracuje aplikacja Dexcom G6, przy spadku % baterii poniżej pewnego progu telefon zaczyna oszczędzać baterię i często zamyka aplikacje w tle.
  • Pamiętaj by raz w tygodniu zrestartować telefon z aplikacją Dexcom G6, będzie wtedy działała stabilniej
  • Nie zamykaj aplikacji Dexcom G6 działającej w tle (swipe kill), aplikacja musi wtedy od nowa się uruchomić i połączyć z nadajnikiem.
  • Chcesz otrzymywać informacje o produktach Dexcom?

    Zapisz się do newslettera – podaj adres e-mail i naciśnij przycisk subskrybuj, a po otrzymaniu wiadomości - potwierdź swój e-mail.

    * wymagane
    Jeżeli chcesz, aby w ramach newslettera byłby kierowane do Ciebie tylko wybrane informacje, zgodnie z niżej wymienionymi kategoriami – zaznacz właściwe.

    Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie klikając w link każdej otrzymanej od nas wiadomości lub kontaktując się z nami. Wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

    Administratorem danych osobowych jest Proglikemia sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skierniewickiej 16/20. Dane są przetwarzane w celu realizacji marketingu bezpośredniego w postaci wysyłki informacji handlowych. Masz prawo dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz do wycofania zgody w dowolnym momencie, co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Więcej na temat przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.